En blog om mine to små mirakler.

17. jul. 2012

Vores ferie i Normandiet - 5 - I Normandiet

17. jul. 2012  at 21.44
Del 1 her
Del 2 her
Del 3 her
Del 4 her

Vi var, ligesom i 2006, forbi batteriet i Longues-sur-mer.
Området derude er jeg vild med.
Der står 3 bunkere på række, som er virkelig velholdte og hvor kanonerne stadig står.


Her Liva på en kanon der står lidt væk fra bunkerene

Denne ene var dog bombet


Hullerne er granat/skudhuller

Liva kigger ind i kanonen

Der er simpelthen en fantastisk udsigt ud over batteriet, især hvis man står på toppen af en bunker.



Et lille stykke derfra, ned af en lille vej, kommer man hen til endnu en bunker. Går man forbi den kan man se mod Arromanches. På billedet kan man ane den kunstige havn som de allierede lavede for at kunne få materiel og mandskab på land.
Vi kørte bilen ned af den snoede vej...
Og så dette fantastiske syn




Hold op hvor var det smukt!
Vi er her på Gold beach

Vi var også en tur i Bayeux. Bare for stemningens skyld :)

Her skulle der indtages lidt mad.
Der er 2 ting man skal have i når man er i Normandiet.
Crepes (pandekager) - her er jeg ved at fortære en med kød - og til dessert fik jeg med banan og chokolade muuuuums.
Den anden ting man skal have kommer lidt længere nede :)

I Bayeux ville jeg gerne ind og se deres smukke smukke katedral. Den så jeg også i 2006, men den er så imponerende at den klart var et besøg mere værd.






Sidste dag i byen hvor vi boede, Isigny-sur-Mer, brugte vi på campingpladsen og med en gåtur i byen.
Vi spiste på en lille restaurant og her fik jeg den anden ting man skal have :) Omelet!
De laver simpelthen de mest fantastiske omeletter!

Liva prøvede byens karrusel.... 3 gange :) Og var eneste passager. Hun synes det var fedt!

Mikkelsen chillede i vognen i mens


Næste morgen drog vi videre

Del 6 her
Tinas underskrift

0 søde beskeder:

Send en kommentar

© Miraklerne, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena